mandag 22. august 2011

Slik lager jeg bleiekaker.

Jeg har her laget en liten trinn for trinn forklaring på hvordan jeg lager bleiekake. Det er forskjellige måter å gjøre dette på, du kan rulle bleiene eller legge dem slik jeg har gjort her. 
På disse bleiekakene bruker jeg en pakke Libero 2 i nederste etasjen og en halv pakke i øverste.

Start med en hel pakke bleie i nederste laget. 


Legg bleiene i en sirkel, som vist på bildet.


Knytt bleiene stramt sammen så trenger du ikke ha noe støtte i midten eller brett under. 
Det er greit å være to til akkurat denne jobben da det kan være litt vanskelig å få knytta båndet rundt.


Lag så en etasje til av en halv pakke bleier. 


Jeg pleier ikke å feste delene med noe, setter bare den minste oppå den største. 


Knytt breie sløyfebånd over båndet som holder bleiene på plass.


Dekorer med det du måtte ønske. Her har jeg brukt bamse, smikker og kluter fra Princess.
Smikkene ligger mellom kakelagene og klutene er knyttet sammen mellom lagene. Jeg liker ikke å stikke noe inn i bleiene for å feste -det er jo meningen at bleiene skal kunne brukes og da er det dumt om mottaker har oversett ei nål eller to ;)


Pakk til slutt kakene inn i cellofan. 

7 kommentarer:

Alhana sa...

Så flott en tutorial på bleiekake.
Takk for inspirasjon :-)

Siw Eldhuset Hansen sa...

kjempe fin gave å gi bort:)

Danielsmamma sa...

Lekre kaker, Rannveig! Tipper de som fikk de var veldig glade, og overrasket ;)

MereteN sa...

Stilig. Og så kjekt å slippe den rullinga av bleiene.
Takk for knallfin forklaring

Janne-Lise sa...

Så flott Rannveig :) Dette skal jeg forsøke meg på om ikke så lenge... lurer på hvor du har kjøpt denne bamsen og hvor du har vært og funnet slike bånd?

Håper at du har det bra og at formen er fin :) Gleder meg til å sees om ikke så altfor lenge.

klem

Rannveig sa...

Alt er fra Princess :) Bamse, smikker, kluter og bånd.

unni's scrappeboble sa...

Nyyyydelige bleiekaker da :) Må prøve meg på dette trur eg. Takker for flott kommentar i bloggen min forresten og må bare sei, takk det samme : )))